Hembryggarföringar Stockholm?

Info och diskussion om föreningen, träffar, tävlingar, styrelsen, tidningen, domarkommittén...

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Hembryggarföringar Stockholm?

Inläggav BrainSalladSurgery » lördag 2012-04-21 11:32

Hej!

Jag är en snart tillbakaflyttad utlandssvensk som skulle vilja komma i kontakt med hembryggare i Stockoholm och gärna joina någon hembryggarklubb/förening.

Tidigare erfarenheter är två års bryggeritekninksutbildning. Jag har jobbat på flera olika bryggerier i Sverige och Norge och är hembryggare sedan 2007.
I Oslo var jag medlem av Kristaniastudentenes Haandbryggerlaug, vi arrangerade nybörjarkurser, avancerade kurser i hembryggning och höll i provsmakningar. Vi var dessutom delaktiga med att arrangera Norgemästerskapen i hembryggning, och vann även publikfavortitpris på samma mästerskap.

Hoppas att någon är intresserad och kan tänka sig brygga med mig.
Jag är för tillfället i Australien och botaniserar på deras ölscen och jag kommer tillbaks till Sverige och Stockholm i mitten på maj.

Skål / Emil
BrainSalladSurgery
Nybryggare
Nybryggare

Re: Hembryggarföringar Stockholm?

Inläggav BrainSalladSurgery » torsdag 2012-04-26 04:25

Jag glömde nämna att jag har lite utrustning som skulle kunna användas. Jag lider egentligen brist på lokal, men skulle tycka att det va kul att träffa lite andra hembryggare också.

Jag bidrar med: corneliusfat, CO2flaska med tryckregulator, gasolbrännare, 40 liters rostfri kastrull, spiralkylare, beergun, basic kapsyleringsmaskin, hydrometer, termometer etc.

/Emil
BrainSalladSurgery
Nybryggare
Nybryggare

Inläggav Fredrik Almgren » torsdag 2012-04-26 10:49

Jag tror att man vad gäller hembryggarföreningar i Stockholm nog skulle kunna hävda att just lokalfrågan
är ett problem. Tex så vet jag att Högbergs snart står utan lokal och
att sådan sökes med ljus och lykta.
My hope is hops
Användarvisningsbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare

Inläggav BrainSalladSurgery » fredag 2012-05-04 03:45

Ok, tack ändå. Jag får leta vidare. :)
BrainSalladSurgery
Nybryggare