av Janne gnoff Berglund » lördag 2010-12-04 10:31
Det vore roligt med en intervju med samtliga de som finns tillgängliga som var med och startade upp shbf.
Varför gjorde de det, vilka var de då och nu, är de med fortfarande och brygger de ännu, hur ser de på vad föreningen blivit jämfört med vad ursprunget var, har de gått vidare och blivit "mer än bara" hembryggare.
Likaså en intervju med de som drog igång domarna i Sverige, hur gick det till, vilka var de, varför gjorde man det, vilken kvalitét skulle vi säga vi har på utbildningen, varför skall man bli domare, vad innebär det att bli domare, hur många domare har vi idag, vad händer med en öl som skickas in till domarklasserna i SM, hur många gånger har utbildningen hållts, hur många har gått jämfört med hur många dyker upp på examination, hur många har examinerats totalt, hur många brukar aktivt delta i dömningen varje år, tips för den som vill läsa till domare.
- Vilka artiklar är roligast att läsa?
* Svårt att svara på, otroligt faktaspäckade artiklar om en viss ingrediens är lärorikt men tar sin tid och att man har rätt inställning till lärande just då. En lite bredare enkelt skriven aritkel kan vara skön att bara läsa igenom i soffan eller på spårvagnen.
- Vad saknas i tidningen idag?
* Jag kan inte påstå att jag saknar någonting innehållsmässigt.
- Fler reportage? Mer fakta?
* En bra blandning skulle jag säga.
- Är det öl eller bryggning som ska vara i fokus?
* Bryggning och hembryggd öl borde vara i fokus, men får gärna blandas med öl i allmänhet. Personligen är jag intresserad även av kommersiella öl och sånt omkring detta.
Nu blir ju det här endast en röst utav alla som läser tidningen, tyvärr är nog långt ifrån alla medlemmar medlemmar på forumet och de läser nog inte varje dag de som är det heller.
Jag kan inte påminna mig om att jag sett någon skriva klaomål, eller hört någon klaga på tidningen, men andra kanske har annat att säga.
Själv är jag glad att det finns de som orkar och kan driva detta, medan jag själv försöker skriva mina bokrecensioner, artiklar om bryggeribesök, samt annat som jag är intresserad av och hoppas att andra kan tycka är roligt att läsa om.