Posten MyPack eller DHL Paket med avisering ?

Prata om det mesta

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Posten MyPack eller DHL Paket med avisering ?

Inläggav Heretic » tisdag 2012-05-15 18:54

Hejsan. Jag undrar vad DHL Paket med avisering är för något? Jag får två val: Antingen köper jag via Posten MyPack eller via DHL Paket med avisering?
Men vad är då DHL Paket med avisering? Posten MyPack var ju billigt förr, men nu kostar det 150 kr för att frakta 5 kg malt. Tycker det är väldigt dyrt och onödigt så jag snubblade över DHL Paket med avisering.

Vad ska jag välja?
Heretic
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Re: Posten MyPack eller DHL Paket med avisering ?

Inläggav Kenneth » tisdag 2012-05-15 21:18

Är det inte bättre att fråga Humlegården istället för detta forum?
Härliga tider, strålande tider :)
Användarvisningsbild
Kenneth
RIMS-byggare
RIMS-byggare

Inläggav Heretic » tisdag 2012-05-15 21:32

Kenneth skrev:Är det inte bättre att fråga Humlegården istället för detta forum?

Tänkte om någon hade gjort något liknande. Det är väll att dom kommer hem och lämnar packetet? Eller dom åkter till ICA och lämnar det där?
Men om jag tar Posten MyPack. Visst kommer jag få den på Fredag då om jag beställer idag?

Så här skriver Humle.se

DHL Paket kan också beställas med tilläggstjänsten avisering och man kan då även få utkörning till privatadresser (DHL Paket med avisering). Fungerar för flera kolli upp till 35 kg, och körs ut till leveransadressen under arbetstid. Aviseras per telefon eller SMS så att man kan se till att vara hemma och ta emot. Tar en dag extra.

Ska man tolka det som att DHL Paket med avisering är att dom åker hem till en och lämnar paketet för just bara 109 kr?
Heretic
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inläggav beernoob » onsdag 2012-05-30 13:13

Det är så jag tolkar ditt citat iallafall. Att de lämnar det till den adress du uppgett men att det dröjer en dag extra.
beernoob
Delmäskare
Delmäskare

Återgå till Allmänt snack